Как да постигаме целите си


"Същината на успеха са целите, а всичко останало е второстепенно. Успелите хора са изцяло съсредоточени върху целите си. Те знаят какво искат и са погълнати от това как да го постигнат." 
Брайън Трейси из "Как да постигаме целите си"

Здравейте, днес ще отделя време на един въпрос, който със сигурност сме си задавали поне веднъж, а именно - "Как да постигаме целите си?".  Винаги ми е било интересно да чета такъв тип статии и книги и затова реших да споделя с Вас накратко това, което научих от тях.

Ще започна с това, че често се случва да бъркаме мечтата с цел, а разликата между тях е наистина значителна. За да сбъднем една мечта, трябва да я превърнем в цел, което означава да започнем да действаме, за да я постигнем. Естествено винаги ще има нещо, което малко или много ще ни спира и ето тук идва изразът "Има ли желание, има и начин.".

 1. Мотивирайте се
     Кажете си, че няма да се откажете докато не постигнете това, което сте си възложили. Мотивация можете да откриете в най-различни неща. От различни картинки, които ще откриете в интернет (било то пейзаж, цитат итн) до хора, преживели това, което и Вие искате.

2. Направете план за действие
    Въпреки че не всичко, което плануваме се случва така, както искаме, е хубаво да си направите план с нещата, които трябва да извършите, за да постигнете целта си. Ако целта ви е пътуване в чужбина направете план относно вашите финансови възможности и по колко от месечните си доходи трябва да отделяте, за да осъществите пътуването тогава, когато вие искате. Ако целта ви е да вземете с отличен държавния си изпит, направете план кога, какво и по колко ще учите, за да не се натоварвате в последния момент и да минете успешно и през това.

3. Информирайте се за характеристиките на целта
    - Конкретна
    - Измерима 
    - Постижима
    - Навременна
    - Реалистична
А вашите цели покриват ли тези характеристики?

4. Отговорете си на въпросите за тестване на целите
   
  • Сигурен ли съм, че искам това?
  • Какво ще получа, когато постигна този резултат?
  • Какво всъщност искам? 
  • С какво ще стане по-различен животът ми, след като постигна този резултат?
  • Как ще се впише новият резултат в настоящия ми живот?
  • Какво ще означава за мен постигането на този резултат?
  • Изглежда ли той подходящ за всяка ситуация?
  • Какво въздействие ще окаже върху живота ми?
  • Какво ще се случи, след като постигна целта си?
  • Какви облаги ще получа от постигането й?
  • Какъв ефект ще има постигането й върху останалите аспекти от живота ми?
  • Какво няма да се случи, след като я постигна?
  • Какво ще се случи, ако не я постигна?
  • Какво няма да се случи, ако не я постигна?
  • Има ли други аспекти от живота ми, в които постигането на този резултат ще се отрази добре или зле?
  • С какво ми се струва важен този резултат?
Ако сте удовлетворени от отговорите, които сами дадохте на тези въпроси - ДЕЙСТВАЙТЕ! Не забравяйте, че всичко зависи изцяло от вас.

Би ми било много интересно, ако споделите как действате вие след като си наумите нещо? Използвате ли дори част от нещата, които ви споменах по-горе?

До скоро!
















Коментари

Популярни публикации